Mesto, ktoré si esemeskuje s obyvateľmi: Mobilná komunikácia pomohla aj pri výpadkoch vody a prúdu
Radnica informuje obyvateľov prostredníctvom mestského rozhlasu, aj na svojich webových stránkach. Najrýchlejšou formou je však SMS. Osvedčilo sa to sj počas posledných dní, kedy zostali mnohí obyvatelia bez elektriny či vody z minúty na minútu.
V súčasnosti využíva SMS infokanál v meste Banská Štiavnica približne 300 účastníkov. Pravidelné týždenné informovanie obyvateľov jednou SMS správou si pochvaľuje aj primátorka Nadežda Babiaková. Podľa jej slov sa osvedčilo najmä v čase aktuálnych udalostí, ako boli výpadky v dodávkach vody a elektriny v posledných dňoch. Odkázaní na sviečky či alternatívne zdroje zostali mnohí obyvatelia mesta i okolitých dedín aj niekoľko dní. Čítajte TU.
Už hodinu po informovaní vedenia mesta o problémoch s dodávkami boli podľa Rastislava Marka z Banskoštiavnického mestského úradu informovaní prostredníctvom SMS aj samotní obyvatelia. „Takisto to bolo vyhlásené v mestskom rozhlase a zverejnené na internetovej stránke mesta,“ podotkol s tým, že informovanie cez SMS je však účinnejšou a rýchlejšou formou.
Periodicita informovania formou SMS infokanála je za normálnych okolností približne raz týždenne. Informácie sa týkajú udalostí z kultúry, dôležitých oznamov úradu či aktuálne oznamy týkajúce sa výpadkov energií či plánovaných odstávok. Mesto vidí v tomto spôsobe informovania obyvateľov potenciál aj do budúcnosti. Chce realizovať kampaň na podporu zvýšenia počtu účastníkov a prípadne aj rozšíriť rozsah ponúkaných informácií.
Foto: ilustračné