Monika Hanigovská Rôzne

Obchodné reťazce vedia, ako vám vyprázdniť peňaženku: Poznáte ich najbežnejšie TRIKY?

Veľkí hráči využívajú v rámci predaja marketing aj psychológiu. Toto sú ich najčastejšie finty, ktorými môžu dobehnúť aj vás!

Ilustračný obrázok k článku Obchodné reťazce vedia, ako vám vyprázdniť peňaženku: Poznáte ich najbežnejšie TRIKY?
Zdroj: pixabay.com / CC0 1.0

Stáva sa vám, že sa vyberiete do obchodu po jeden produkt a naraz donesiete domov aj niečo úplne iné? Nie je žiadnou novinkou, že obchodné reťazce sa snažia vplývať na nákupné správanie svojich zákazníkov. Je pravdepodobné, že aj vy sa pasívnejšie alebo aktívnejšie zapájate do obchodných postupov, ktoré čerpajú poznatky z psychológie a marketingu. Pozrite sa spolu s nami na tie najpoužívanejšie.

1) Rozmiestnenie

Obchodníci sa snažia udržať zákazníkov čo najdlhšie na predajnej ploche. Využívajú na to napríklad stratégiu rozmiestnenia – najbežnejšie položky premiestňujú na opačnú stranu predajne.

Skočiť si len tak pre mlieko či pečivo, môže naraz zabrať dosť času. Aký to má význam? Dôvod je jednoduchý: Čím dlhšie zákazníci zháňajú jednotlivé položky zo svojho nákupného zoznamu, tým je pravdepodobnejšie, že cestou objavia aj iné produkty, ktoré nakoniec skončia v nákupnom košíku.

2) Veľký nákupný košík

Veľké nákupné košíky sú obľúbené, pretože ponúkajú veľký priestor a tovar v nich sa ľahšie kontroluje. No vedeli ste, že pri prázdnejšom košíku majú niektorí zákazníci naraz pocit, že im predsa len niečo chýba, a prihodia do neho možno aj niečo, čo reálne nepotrebujú?

3) Drahé značky

Iní predajcovia premiestňujú prémiové či luxusné produkty čo najbližšie k dverám prevádzky. Marketingoví špecialisti vedia, že potenciálni zákazníci nakupujú v prvých minútach skôr impulzívne.

Ďalšie nájdete na druhej strane!

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM