Obchodné reťazce vedia, ako vám vyprázdniť peňaženku: Poznáte ich najbežnejšie TRIKY?
Veľkí hráči využívajú v rámci predaja marketing aj psychológiu. Toto sú ich najčastejšie finty, ktorými môžu dobehnúť aj vás!
Stáva sa vám, že sa vyberiete do obchodu po jeden produkt a naraz donesiete domov aj niečo úplne iné? Nie je žiadnou novinkou, že obchodné reťazce sa snažia vplývať na nákupné správanie svojich zákazníkov. Je pravdepodobné, že aj vy sa pasívnejšie alebo aktívnejšie zapájate do obchodných postupov, ktoré čerpajú poznatky z psychológie a marketingu. Pozrite sa spolu s nami na tie najpoužívanejšie.
1) Rozmiestnenie
Obchodníci sa snažia udržať zákazníkov čo najdlhšie na predajnej ploche. Využívajú na to napríklad stratégiu rozmiestnenia – najbežnejšie položky premiestňujú na opačnú stranu predajne.
Skočiť si len tak pre mlieko či pečivo, môže naraz zabrať dosť času. Aký to má význam? Dôvod je jednoduchý: Čím dlhšie zákazníci zháňajú jednotlivé položky zo svojho nákupného zoznamu, tým je pravdepodobnejšie, že cestou objavia aj iné produkty, ktoré nakoniec skončia v nákupnom košíku.
2) Veľký nákupný košík
Veľké nákupné košíky sú obľúbené, pretože ponúkajú veľký priestor a tovar v nich sa ľahšie kontroluje. No vedeli ste, že pri prázdnejšom košíku majú niektorí zákazníci naraz pocit, že im predsa len niečo chýba, a prihodia do neho možno aj niečo, čo reálne nepotrebujú?
3) Drahé značky
Iní predajcovia premiestňujú prémiové či luxusné produkty čo najbližšie k dverám prevádzky. Marketingoví špecialisti vedia, že potenciálni zákazníci nakupujú v prvých minútach skôr impulzívne.
Ďalšie nájdete na druhej strane!
Mohlo by vás zaujímať:
- Fero Joke sa necíti BEZPEČNE vo svojom dome! Sťahuje sa, TOTO si našiel na plote!
- Chorvátsko sa pripravuje na turistov: Ohlásilo nový POPLATOK za každý deň rekreácie!
- Ak nastane KONIEC sveta, jeden tvor PREŽIJE: Je ako nezničiteľný tank
- Tínedžer prijal VÝZVU na TikToku: Teraz má POPÁLENINY takmer na celom tele! VIDEO
- Pobolievajú vás ZUBY? Môže to byť predzvesťou RAKOVINY a ďalších chorôb